Založ si blog

Slovensko v zahraničných médiách: démonizácia či prirovnávanie niektorých politikov k nacistom

Pravidelne sledujem spravodajstvo o Slovensku v zahraničných médiách. Nie je prekvapením, že vzhľadom na politickú situáciu na Slovensku (ktorá sa akože vymyká tomu slávnemu pro-západnému smerovaniu) je spravodajstvo veľmi negatívne. Objavuje sa démonizácia, tvrdá kritika, porovnávanie, pomenovania, dokonca aj paralely medzi niektorými slovenskými politikmi a nacistami. Je zrejmé, že zahraničné médiá majú najväčší záujem informovať o Slovensku vždy, keď sa blížia voľby, o tom s akým cieľom môžeme len polemizovať. Je to pre mňa nesmierne smutné. Som už veľa rokov v zahraničí, ale kdekoľvek som bola, vždy som bojovala za dobré meno Slovenska mimo našej krajiny.

Deutsche Welle, BBC alebo The Guardian sú niektoré z médií, na ktoré sa z času na čas obrátim, keď ide o správy, avšak vždy, keď ide o moju krajinu, ma dokážu sklamú. Buď nepíšu nič, alebo píšu iba negatívne. Nižšie uvedený článok od denníka The Guardian, je mimoriadne neobjektívny, chýbajú v ňom spoľahlivé a relevantné štatistiky a dáva hlas len tým, ktorí môžu potvrdiť ich už vopred vytvorený príbeh, alebo proste prezentuje vyhlásenia vytrhnuté z kontextu. Nespokojnosť západu s politikou na Slovensku je jasná a tlak na ich media vrcholí znova v čase, keď sa blížia voľby.

V lete minulého roka som robila rozhovor pre rádio BBC, ktoré prišlo ku mne domov na Slovensko. Veľmi priateľskí novinári, ktorí so mnou mimo záznam v mnohých veciach súhlasili. Výsledný produkt rozhovoru bol však desivý. Nielenže slová a vety vytrhávali z kontextu a miešali ich tam, kde sa im to hodilo, ale, keď išli hovoriť o východe Slovenska do mixu pridali aj ľudovú hudbu a zvuky sliepok a kurčiat, aby vykreslili Slovensko ako nejakú extrémne nerozvinutú krajinu, v ktorej žije nevzdelaná spoločnosť zaseknutá v minulosti.

Nechápte ma zle, médiá majú kritizovať moc a politikov. Ale objektívne a nie selektívne. Bez ohľadu na môj osobný názor na konanie súčasnej slovenskej vlády je zrejmé, že západné médiá si vytvorili svoj názor už dávno a neprejavujú veľký záujem o objektívne spravodajstvo nehovoriac o vyzdvihnutí nejakých pozitív našej krajiny. Zdá sa, že naratív je pevne stanovený: odchýlka od západnej hegemónie sa stretáva s neúprosným tlakom zameraným na vlády aj národy, ktorého zámerom je rozvrátiť akýkoľvek politický odklon.

Článok z 30.3. z The Guardian s titulkom „Únik mozgov na Slovensku sa pod vedením populistu Roberta Fica zrýchľuje“

Rasizmus, nadradenosť a ekonomický imperializmus západu

08.04.2024

Tí ktorí ma už dlhšie sledujete, poznáte môj postoj k západu a viete že som kritická. Mám na to dôvody. Sú ekonomické aj politické. Nie som za úplné dištancovanie sa a odmietanie spolupráce so západom, no nie som ani za slepú vieru v to, že západné krajiny, sú naša jediná nádej na pokrok, či na prežitie. Poviem vám teraz pár príkladov a príbehov, ktoré zväčša [...]

Posadnutí Západom

25.03.2024

Oháňajú sa heslami ako demokracia, sloboda a lepšia budúcnosť. Čo ale západ stelesňuje? Poďme to preskúmať prostredníctvom niekoľkých kľúčových postrehov. 1. Aj keď napríklad občianska spoločnosť v západných krajinách je niečo, čo by som sama rada videla na Slovensku západ vo svojej podstate je v prvomrade o ekonomike – presnejšie o kapitalizme – ako o [...]

Nezatvárajme oči pred chudobou, týka sa nás všetkých

24.03.2024

Tento víkend sa všetky oči upierajú na prezidentské voľby – bezpochyby téma, ktorá si zaslúži našu pozornosť. Avšak už nejaký čas ma zaujíma otázka, ktorá sa paradoxne vyhýba pozornosti všetkých kandidátov, a pritom patrí medzi najpalčivejšie problémy dneška, na globálnej úrovni, ale o to viac v rámci demokratických spoločností, kde by malo byť právo na [...]

SR Bratislava polícia UK zásah vyhrážky preverovanie BAX

Riaditeľ o bombových hrozbách: budovu sme vypratali do 10 minút. Podľa bezpečnostného experta je útok “anomália ako hrom”

07.05.2024 21:31

Výpoveď riaditeľa školy v Beckove a predsedu Asociace bezpečná škola z Českej republiky.

čaputová

Čaputová vetovala novelu zákona o múzeách a galériách

07.05.2024 19:28, aktualizované: 19:40

Namieta, že ňou dochádza k zníženiu štandardov transparentnosti a odbornosti pri obsadzovaní funkcií.

France China

Riziko zrážky francúzskych sudov s čínskymi autami. Macron robí záchranára vývozcom koňaku

07.05.2024 18:55

Peking sa dlhší čas vyhráža, že uvalí vysoké clo na dovoz koňaku z Francúzska. Mohol byť šéf Elyzejského paláca spokojný po debate s čínskym lídrom?

Predseda KDH Milan Majerský

Smer sa pri téme zmien pohlavia pridal k progresívnej opozícii, tvrdí šéf KDH

07.05.2024 16:52

Majerský hovorí o „premárnenej šanci zabrzdiť pomýlené ideológie, ktorých obeťami sú najmä zraniteľné dospievajúce deti“.

luciahubinska

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 31162x
Priemerná čítanosť článkov: 1558x

Autor blogu

Kategórie